Om Kristallrent

Historia

Kristallrent startade i början av 2013 och är ett litet familjeföretag inom hushållsnära tjänster i Stockholm med stora förhoppningar där vi alltid vill ge kunden det lilla extra genom att alltid försöka anpassa oss till kundens önskemål. Vi vill ge våra kunder livskvalitet genom att erbjuda hög service och trygghet.

Vårt koncept är att erbjuda våra tjänster både för privatpersoner och företag – från hemstädning till byggstädning.

Affärsidé

Vårt viktigaste uppdrag är att bidra till att våra kunder kan ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Kärnvärderingar

Kundvård genom att alltid lyssna och ta hand om kunden på bästa möjliga sätt.

Genom att alltid försöka sända ut samma personal till kunden skapar vi en trygghet genom att kunden känner igen vår utsända representant.

Vår filosofi

Vi tror på att göra alla jobb rätt. Som kund har du rätt att förvänta dig förstklassig service och ett enastående utfört jobb, och det är precis vad du får från Kristallrent. Oavsett om ditt jobb är stort eller litet, kan du räkna med oss att ge det den uppmärksamhet den förtjänar. Vår verksamhet bygger på att utveckla långsiktiga relationer med våra nöjda kunder.

100 % ren garanti

På Kristallrent, är vi glada att kunna erbjuda våra kunder en 24-timmars 100 % ren garanti över vårt arbete. Om du inte är helt nöjd med ett jobb, meddela oss inom 24 timmar, så kommer vi tillbaka för en gratisomgång, utan frågor. Det är ett sätt att visa hur mycket vi värdesätter dig eller din verksamhet. För Flyttstädning gäller en 72 timmars garanti.

Hos Kristallrent kommer kunden alltid först!

Miljö

Vi på Kristallrent använder oss endast av miljömärkta och miljövänliga produkter.

Vi använder oss av material och redskap som kan återanvändas, fyllas på eller tvättas.

Till våra hemstädningskunder åker vi kommunalt till i den mån som detta är möjligt och städar med ert städmaterial som ni har hemma.

Vi ger dig gärna tips och råd på produkter för en effektiv och miljövänlig städning.

Vi på Kristallrent strävar efter att minska verksamhetens miljöpåverkan.

Checklistan & Nyckelkontrakt

Du som kund ska känna dig trygg och veta vad du kan förvänta dig.

Checklistorna ligger till grund för vår nöjda kund-garanti, där kunden alltid kan se vad som har gjorts vid arbetstillfället efter utfört arbete.

När du blir kund hos oss får du din egen kontaktperson.

När du anlitar oss får du samma städare som kommer till dig med undantag vid sjukdom. Har personen slutat hos oss, meddelar vi dig i god tid om detta.

Våra kunder skriver kontrakt med oss när de lämnar in nycklarna till oss. Vi skriver in bl a serienummer på nyckel, antal nycklar och till vilken handledare de har lämnat nyckeln till.

Vi förvarar era nycklar, passérkort och passérbrickor säkert.

Arbeta hos oss

Vi söker dig som har öga för städning, är noggrann, gillar service och är självgående och bra på att passa tider. Vi åker kommunalt ut till våra kunder, så det är bra om du kan ta dig fram inom lokaltrafiken och har en smartphone t ex iPhone. Anställningen är en provanställning/ tillsvidareanställning per timme. Du bygger upp ditt eget kundnät tillsammans med våra arbetsledare.

Vi följer strikt kollektivavtalet.

Slutord

Vi på Kristallrent vill också upplysa dig om att du även kan boka följande tjänster hos oss:
veckostädning, storstädning/engångsuppdrag, flyttstädning, strykning, fönsterputs, byggstädning efter renovering, kontorsstädning, trädgårdsskötsel, blomhantering och snöskottning.

Som extraförmån erbjuder vi även stöd i hemmet som t ex barnpassning, promenadsällskap och hjälp med matlagning.

Varmt Välkomna!